Trampa på dom som ligger ner...

Det är ju ganska vanligt (moderaterna sviker löften till svårt handikappade). Hur som helst har jag hört en hel del människor klaga på att dom är arbetslösa... För mig tog det 3-4 veckor att skaffa nytt och då ringde det till mig.

Att klaga och säga att det rä svårt är ju helt befängt. 2 månader för att få en fast tjänst som tekniker.

Men om man inte bry sig om vad det är för jobb. Kan det ju omöjligt ta någon direkt tid.

Fast jag tror nog att det är det som är problemet. Man kan inte tänka sig att ta vilket jobb som helst. Eller man kanske kan tänka sig. Men söker inte det jobbet bara.

Jo jag har varit arbetslös i 3-4 månader som längst. Men då var sverige i någon slags lågkonjuktur. 2 månader denna omgången, men det berodde ju på att jag sökte specifika jobb. Och som Tekniker med min bakgrund och inte resa hela veckorna krävs det lite arbete. Det är gjort nu.

Och när vi ändå talar om mitt nya jobb. Jag är nöjd. Väldigt nöjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0