Fel fel fel

Mycket irritation just nu. Cykeln är paj, sover dåligt och blir grinigare. sover sämre eftersom jag inte kan cykla.

Men imorgon kanske den är klar, och imorgon blir det öl och grill på baksidan. Det kommer bli en bra avslutning på veckan.

En sak som jag grinade illa åt idag och hetsade upp mig lite för var något en kollega berätta. Som man blir man inte far till sina barn (om man inte är gift) fören du skrivit på pappret. Sedan skrivs det in i födelse certifikatet att du blev pappa den dagen som skatteverket fick in dina papper.

Det här är så jävla MEDELTIDEN.

Hur som helst drog hela diskutionen iväg och in på tvister gällande barn. Vårdnas tvister var det vi pratade om. Och det är fan än mer MEDELTIDEN. Eftersom det fortfarande är så att kvinnan i de flästa fallen får som dom vill. Och om mannnen verkligen anstränger sig så kanske han kan få en delad vårdnad.

Fast det som stör mig allra mest är att det är så jävla mycket snack om Kvinnorätt. Men var i helvete är diskutionen om Jämnlikhet???? För det är ävl det vi alla vill ha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0