Idag har jag varit ganska liten

Idag har jag varit hos en kund som är väldigt speciell. Jag får ju inse allvaret i mitt arbete mer eller mindre varje dag. Men idag så bär man bokstavligen med sig allvaret i bältet. Grundutrustningen är "akutmask" som man sätter i bältet. Den ska användas om larmet går (vilket jag delvis ansvarar för). Men även speciella skyddsglas och Skyddshjälm är tvång.

Vanligtvis är dessa "tvång" kanske inte så hårdt hållna av kunderna eller så missar kunden att påpeka att du ska bär glasögon osv. Men idag blir man både uppmanad och personligen skulle jag aldrig glömma utrustningen.

Anledningen är att det räcker med ett stänk från något av dom stora karen för att få frätskador. Och Gaserna som kan bildas och i vismån bildas konstant är Kvävedioxid, Väteflorider och Vätecyanider. NO2, HF och HCN. Alla 3 livsfarliga även vid väldigt låga halter. Vi pratar "ppm" nivå. Så idag har jag inte varit så stor :-)


Idag han jag även med lite drygt 7 km löpning, från jobbet och hem helt enkelt :-). Det gick i lugn takt, jag får tänka på att jag har slem i bröstet fortfarande. Imorgon blir det vila och så avslutar jag med att (förhoppningsvis) köra Löpning intervall-torsdag, boxpass-fredag, Löpning 5-8 km lördag, Box-Söndag och Box-Måndag. För att sedan dvala fram till torsdag-fredag. Mycket flängande nästa vecka nämligen. Då får man fokusera träningen över helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0